máj
26

Modulok az F#-ban

Címkék: referencia module f# | Szerző: sync | 5:37 pm

 

Egy korábbi blogomban egy THM számítási függvényt valósítottam meg F#-ban. Korábban csak interaktivan futtattam. Hogyan használhatnám ezt a függvényt C#-os projektben. Az F# nem igazán alkalmas UI programozására, de mint .NET nyelv, referenciát addhatunk saját fejlesztésű projekteinkre egy C# vagy bármilyen más .NET nyelvben írt alkalmazásban.

1. Ehhez hozzunk létre egy F# Library projektet.

2. Definiáljuk a namespace-t.

3. Hozzunk létre egy vagy több osztályt: míg a module statikus osztályok, addig a type dinamikus osztályok létrehozására való. Használhatjuk a láthatósági módosítókat.

 namespace FSharp.Bank

module THM =
    let private je Ak  i  m  = truncate(Ak/(1.0 + i/100.0)**(m/12.0))
           
    let rec THMSzamitas Ak  i m  =  
            match m with
            | 0.0 -> 0.0
            | _ -> (je Ak  i  m ) + (THMSzamitas Ak i (m - 1.0) )

4. Buildeljük a projektet.

5. A dll-t hozzáadhatjuk referenciaként egy másik .NET-es projekthez.

  

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using FSharp.Bank;


namespace THMSzamitas
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            for (double i = 1; i < 30; i++)
            {
                Console.WriteLine(String.Format("{0}. {1:c}", i, THM.THMSzamitas(73565d, i, 240)));
            }
            Console.ReadKey();
        }
    }
}

A bejegyzés trackback címe:

https://fsharpmagyarul.blog.hu/api/trackback/id/tr551145189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása